TURISMINDUSES KASUTUSEL OLEVAD TERMINID

ADL – täiskasvanud reisija

CHD – laps (reeglina alla 12 aastane reisija)

INF – imik (alla 2 aastane laps)

DBL – kahekohaline tuba, ühe kaheinimese voodiga

TWIN – kahekohaline tuba, kahe eraldi asetseva voodiga

TRPL – tuba kolmele, tavaliselt kolme eraldi voodiga

DBL+EXB – kahekohaline numbrituba + lisavoodi (tuba kolmele täiskasvanule)

SGL – ühekohaline tuba. Harilikult on tegemist kaheinimese voodiga toaga, kuhu ainult üks inimene majutatakse. Sageli on ühene majutus lisatasu eest.

TOITLUSTUS

RO (room only) – majutus ilma toitlustamiseta

BB (bed & breakfast) – majutus ainult hommikusöökidega

HB (half board) – majutus hommiku- ja õhtusöökidega ehk poolpansion

FB (full board) – majutus hommiku-, lõuna-, öhtusöökidega ehk täispansion

AI (all inclusive) – majutus kõik hinnas toitlustusega, erinevad snäkid päeva jooksul. Välismaa alkohoolsed joogid on reeglina lisatasu eest. Samuti on reeglina lisatasu eest minibaarid ja pudeliga lauda või tuppa tellitavad joogid. Hotelliti on teenus erinev ja hotelli jõudes tasub küsida täpne infoleht pakutavate teenuste kohta retseptsioonist.

UAI (ultra all inclusive) – majutus vägagi kõik hinnas toitlustusega, erinevad snäkid päeva jooksul. Lisaks harilikule all inclusiv paketile kuuluvad selles paketis hinda ka välismaa alkohoolsed joogid ja vahel ka tubades olev minibaar ja mõned hotelli poolt pakutavad teenused (saun, tenniseväljak, jõusaal jm). Erinevates hotellides võib sellele toitlustamise-tüübile olla ka erinevaid nimetusi (super, plus). Hotelliti on teenus erinev ja hotelli jõudes tasub küsida täpne infoleht pakutavate teenuste kohta retseptsioonist.

VAATED

Sea view – tuba vaatega merele. Võib esineda nii otse (front sea view)- kui külgvaatena (side sea view). Merevaade on paljudes hotellides ette tellitav lisatasu eest.

Garden view – tuba vaatega aeda. Lisaks võib veel vaade olla parklale ning halvimal juhul müürile või sisehoovile.

Pool view – tuba vaatega basseinile.

TOATÜÜBID

ROH (Run of House) – vastavalt saabumise hetkel saadaval olevate tubade valikust pakub hotell kliendile toa. Enamasti on need hotelli odavaimad toad.

Standart room – kõige tavalisem kahekohaline tuba, tegemist on toaga, kus on 2 põhimagamiskohta ning lisavoodi võimalus.

Family room – kahe ühendatud toaga number, kummaski on harilikult kaks voodit (lastetoas võib olla kahekordne voodi). Sagedamini on ikkagi tegemist lihtsalt standard toast suurema toaga, kuhu saab mahutada 4 inimest. Suuremate perede majutus ühte tuppa on vastavalt hotelli võimalustele.

Duplex room – peredele mõeldud kahekorruseline tuba, kus mõlemal korrusel on magamistuba ja enamasti kaks vannituba.

Junior Suite – standard toast ruumikam, magamis- ja külalistetoaks jagunev number. Mõnikord on toad teineteisest iluvõre või riiuliga, mõnikord ainult erineva tasapinnaga eraldatud. Mööbel ja ka teenindus on keskmisest tasemest parem. Junior Suite kohtab enamsti 5*-, vahel ka 4*-hotellides.

Suite – avar kahetoaline majutus (kuigi toad võivad olla vaid sümboolselt eraldatud). Hea viimistlus ja mööbel.

Deluxe Suite, Excellence Suite – sviitide järgnev etapp. Tube on kaks või kolm, mis on suured. Vannituba on luksuslik, lisaks suur terrass ja rõdu.

King Suite, Presidential Suite – kõrgeima klassi sviit tavaliselt kahe magamistoa, külalistetoa, töökabinetiga. Elamise juurde selles sviidis kuulub tasuta vein ja puuviljad, mööbel võib olla eksklusiivne.

Villa – villa kujutab endast 3-6-toalist, ühe- või kahetasapinnalist maja suure külalistetoa, uhkete magamistubadega. Õues asuv bassein võib kuuluda ühe või mitme villa käsutusse. Kõrgetasemelistes 5*-hotellides töötab villa jaoks eraldi restoran, klientidel on võimalus kasutada personaalset elektriautot. VIP-supelrannas pakutakse iga poole tunni järel puuvilju, šampust jne.

Stuudio – harilikult säästlikule kliendile mõeldud majutus. Tegemist on ühe toaga, kus on eraldatud magamistoa osa, elutoa osa kööginurgaga. Pesemisvõimalused on toas.

1-magamistoaga appartement – kortertüüpi majutus, kus on siis eraldi magamistuba ja eraldi elutuba. Kööginurk on harilikult elutoas ja on ka eraldi vannituba või dušširuum. Elutoas on sageli lahtitõmmatav diivan kasutatav lisavoodina.

2-magamistoaga appartement – samuti kortertüüpi majutus, kus on siis kaks eraldi magamistuba ja eraldi  elutuba köögiga ja vannituba (dušširuum).  Majutab sageli kuni viis inimest.

Economy , promo, basic või park rooms – on hotelli ebastandardsed madalama kategooria toad. Need võivad asetseda keldrikorrusel, pööningukorrusel, võivad asetseda kaugemas eraldiasetsevas hoones, võivad olla rõduta või prantsuse rõduga, võivad olla väiksemad, aknad võivad olla väiksemad. Vaade aknast võib olla majandushoovile või vastasmaja seinale. Sobib väga säästlikule kliendile, kes ei panusta hotellitoa kvaliteedile.

MUU INFO

Transfeer – transporditeenus kliendile lennujaamast hotelli ja tagasi. Sisaldub paketi hinnas.

Reisikorraldaja – reisiteenuste pakkuja, kes korraldab reisi (tellib lennuki või busiitranspordi, majutuse sihtkohas ja kelle reisiesindajad võtavad kliendi sihtkohas vastu ja korraldavad erinevaid ekskursioone.  Kehtivad reisikorraldaja reisitingimused ja reisikava.

Reisibüroo – reisikorraldajaga lepingulises töösuhtes ettevõte, kes vahendab kliendile reisikorraldaja pakette samadel tingimustel kui reisikorraldaja. Kehtivad reisikorraldaja reistingimused ja reisikava.

Reisiesindaja – välisriigis töötav reisikorraldaja esindaja, kes võtab sihtkohas vastu  kliente ja viib läbi ekskursioone. Reisiesindaja lahendab kõiki reisija probleeme ja on tõlgiks kohalikule giidile.

Hotellikategooria – igale hotellikategooriale vastab teatud võimaluste ja teenuste tase, mida hotell pakub alates infrastruktuurist (baarid, restoranid, basseinid, tervisekeskused, sportimise ning vaba aja veetmise võimalused jne.) kuni üldnäitajateni nagu hotelli territoorium, numbritubade suurus ja disain, toitlustamise tase jne. Hotellikategooriad: 1*, 2*, 3*, 4*, 5* ja deluxe ning HV-1 (holiday village-puhkeküla) – 5* hotellid, HV-2 – 3*-3*+ hotellid

Check-in/Check-out – vastavalt rahvusvahelistele hotellireeglitele saab hotellitoad saabumise päeval alates kella 14:00st vaatamata saabumise ajast. Lahkumispäeval tuleb hotellitoad loovutada vastavalt ostetud hotelliöödele kell 12:00, olenemata tagasilennu kellaajast. Peale tubade loovutust saab pagasi paigutada pagasihoidu ning aega edasi veeta hotelli territooriumil kuni transfeerini. Kliendid, kes soovivad tuba pikendada kuni ärasõiduni ehk late check-out´i, tuleb see ise kohapeal hotelliga kokku leppida. Kui hotellil on võimalik tuba pikendada, siis antud teenus on tasuline ja maksmine toimub kohapeal vastavalt hotelli hinnakirjale. Kliendid, kes soovivad kindlasti tuba kuni ära sõiduni soovitame osta ette standarpaketile lisaöö. Hind vastavalt hinnakirjale päringu alusel. Kindlasti soovitame lisaöö ette tellida lastega klientidele, kuna kõrghooajal ei ole late check-out hotellis reeglina suure koormuse tõttu võimalik.

 

 

TALLINNA LENNUJAAMA INFO

 

LENNUJAAMA SOOVITUSED REISIJALE

 

PAGASI NÕUDED

 

VÄLISMINISTEERIUMI INFO (nt  viisainfo )

 

REISIINFO RIIGITI

 

ILM SIHTKOHAS

 

MAKSU- JA TOLLIAMET KAUPADE KAASATOOMINE TEISTEST EUROOPA LIIDU LIIKMESRIIGIST

 

MASKU-JA TOLLIAMET KAUPADE KAASATOOMINE LIIDUVÄLISEST RIIGIST

 

TERVISEAMETI SOOVITUSED ENNE REISI

 

MAAILMA AEG

 

REISIMINE LEMMIKLOOMADEGA

 

VALUUTAKURSID

 

PRIVAATSUPOLIITIKA

Käesolev poliitika kirjeldab üksikasjalikult eesmärki ettevõtte MK Pärna OÜ teenuseid kasutavate isikute privaatsust kaitsta. Käesolev poliitika hõlmab nii seda, kui kasutajad meie veebilehte külastavad, kui ka seda, kui isikud meilt reise ostavad ja meile päringuid esitavad.

Kõigis antud poliitikas kirjeldatud juhtudel on Teie isikuandmete vastutavaks töötlejaks MK Pärna OÜ, reg nr: 14120179, juriidiline aadress Pärna 6, Sargvere, Paide linn, 72602 Järvamaa.

Juhul, kui Teil peaks käesoleva poliitikaga seotud küsimusi tekkima või soovite meile oma isikuandmete töötlemisega seotud avaldust teha, palun võtke meiega ühendust e-posti teel info@jarvaresid.ee

Käesolevat poliitikat võib uuendada. MK Pärna OÜ teavitab internetilehe külastajaid uuendustest, avaldades seal privaatsuspoliitika uue variandi koos tehtud paranduste kuupäevadega.

Privaatsuspoliitika sisu:

  • isikuandmete töötlemine MK Pärna OÜ/Järva Reiside teenuste ostmisel;
  • isikuandmete töötlemine otseturunduse eesmärgil;
  • isikuandmete töötlemine päringute esitamisel;
  • isikuandmete töötlemine www.jarvareisid.ee internetilehel;
  • töödeldavate isikuandmete osas kehtivad õigused.

1.ISIKUANDMETE TÖÖTLEMINE PAKUTAVATE TEENUSTE OSTMISEL

Kui ostate ettevõtte MK Pärna OÜ/Järva Reiside poolt pakutava reisi, töödeldakse Teie isikuandmeid Teie tellimuse täitmise eesmärgil (st Teie ja MK Pärna OÜ/Järva Reiside  vahelise lepingu sätete täitmiseks) ja vaid niisuguses ulatuses, kui seda on vaja tellimuse (edasises tekstis nimetatud Lepinguks) täitmiseks.

Teie isikuandmeid Lepingu täitmise eesmärgil töödeldes kaasab  teatud MK Pärna OÜ/Järva Reiside volitatud töötlejaid: reisikorraldajad, teenuste otsepakkujaid, reisibüroosid, reiside korraldamisel kasutatavate infosüsteemide hooldust teostavaid ettevõtteid ning ettevõtteid, mis osutavad muid infotehnoloogiate infrastruktuuriga seotud teenuseid. Nimetatud volitatud töötlejad võivad olla asutatud ka väljaspool Euroopa Majanduspiirkonda.

Lepingut täites võib MK Pärna OÜ/Järva Reisid edastada Teie isikuandmeid andmete vastuvõtjatele: lennufirmadele ning majutus- ja transporditeenuste korraldamise eest vastutavatele partneritele. Nimetatud andmete vastuvõtjad võivad olla asutatud ka väljaspool Euroopa Majanduspiirkonda.

Juhime tähelepanu asjaolule, et Euroopa Majanduspiirkonda mittekuuluvates riikides võidakse isikuandmetele kohaldada väiksemat isikuandmete kaitset kui Euroopa Majanduspiirkonna riikides (Euroopa Liidus pole vastu võetud ühtset otsust nõutava tasemega kaitse tagamiseks andmete edastamisel ülalmainitud riikidesse). MK Pärna OÜ/Järva Reiside kinnitab, et võtab tarvitusele mõistlikud abinõud selleks, et andmete volitatud töötlejad ja vastuvõtjad Teie andmeid töödeldes õigusaktide kohustuslikest nõuetest kinni peaksid (sealhulgas sõlmib vajadusel andmeedastuslepingud vastavalt Euroopa Komisjoni poolt kinnitatud andmekaitse standardtingimustele).

MK Pärna OÜ/Järva Reisid töötleb Teie isikuandmeid otseturunduse eesmärgil järgmistel juhtudel:

  • kui on niisuguseks andmetöötluseks Teie selge nõusoleku saanud (isikuandmete töötlemise aluseks on nõusolek);
  • kui olete MK Pärna OÜ/Järva Reisid klient ning ei ole väljendanud oma keeldumist isikuandmete töötlemisest sarnaste kaupade ja teenuste turunduses otseturunduse eesmärgil (isikuandmete töötlemise aluseks on ettevõtte MK Pärna OÜ/Järva Reisid seaduslik huvi oma kliente pakutavatest teenustest teavitada).

Otseturunduse eesmärgil töötleme järgmisi isikuandmeid: nime, e-posti aadressi, telefoninumbrit.

Teie isikuandmeid võime otseturunduse eesmärgil töödelda järgmiselt:

  • võite saada uudiskirju meie parimate reisipakkumistega;
  • võime Teid meie parimatest reisipakkumistest lühisõnumiga (SMS-iga) teavitada;
  • võime Teiega ühendust võtta telefoni teel, et küsida Teie arvamust meie teenuste kohta.

Meie uudiskirjast võite igal ajal keelduda. Seda saate teha, kui klõpsate meie uudiskirja lõpus oleval lingil „Keeldun uudiskirjast“.

Teie isikuandmed võivad olla kättesaadavad ettevõttega MK Pärna OÜ/Järva Reisid seotud äriühingutele, kaasa arvatud ka seotud äriühingud, mis on asutatud väljaspool Euroopa Majanduspiirkonda. MK Pärna OÜ/Järva Reisid kinnitab, et võtab tarvitusele mõistlikud abinõud selleks, et andmete vastuvõtjad Teie andmeid töödeldes õigusaktide kohustuslikest nõuetest kinni peaksid.

3.ISIKUANDMETE TÖÖTLEMINE PÄRINGUTE ESITAMISEL

MK Pärna OÜ/Järva Reisid töötlevad Teie isikuandmeid ka neil juhtudel, kui meiega e-posti teel ühendust võtate ning internetilehel või sotsiaalvõrgustikes päringuid esitate.

Niisugustel juhtudel töötleb MK Pärna OÜ/Järva Reisid Teie isikuandmeid päringute ja kaebuste haldamiseks, osutatavate teenuste kvaliteedi tagamiseks ning oma õiguste ja seaduslike huvide kaitsmiseks. Oma isikuandmed esitate meile nõusoleku alusel, mis on väljendatud Teie aktiivse tegutsemisega, s.t. meie poole pöördumisega.

Ettevõttel MK Pärna OÜ/Järva Reisidel on õigus Teie isikuandmete töötlemiseks volitatud töötlejaid kaasata. Niisugusteks volitatud töötlejateks on: veebilehel reaalajas suhtlemise teenuse osutaja, andmekeskuse teenuse osutaja, veebilehitsemise ja internetis tegutsemise analüüsi teenust pakkuvad ettevõtted, reklaami- ja turundusteenuseid pakkuvad ettevõtted, tarkvaraloome-, -müügi ja -toe ettevõtted ning tarkvaraarendajad, infotehnoloogiate infrastruktuuri teenuseid osutavad ettevõtted, sideteenuste osutajad ja teised teenuseosutajad, kellele avaldatakse Teie isikuandmeid vaid sel määral, kui seda on vaja nende teenuste osutamiseks.

Teie isikuandmeid säilitatakse sõltuvalt andmete liigist, teostades meie seaduslikku õigust osutatud teenuste ja toimunud kontakti kohta tõendeid koguda, järgmiselt:

  • e-posti teel esitatud andmeid ja suhtlemist säilitatakse 24 kuud;
  • meie veebilehe tööriistade kaudu esitatud päringuid säilitatakse 24 kuud.

4.ISIKUANDMETE TÖÖTLEMINE INTERNETILEHEL

Juhul, kui külastatakse ettevõtte internetilehte, võib Mk Pärna OÜ/Järva Reisid töödelda külastaja IP-aadressi, võrgu ja asukoha andmeid, kui külastaja neid annab. Andmeid kogutakse küpsiste ja teiste sarnaste tehnoloogiate abil kasutaja nõusoleku alusel.

Lisaks sellele võidakse Teie veebilehe külastuse teatud tehnilisi andmeid (IP-aadress, küpsised, Teie veebilehitseja tehniline teave, muu veebilehitseja ja veebilehel surfamisega seotud info) veebilehel surfamise statistika, analüüsi ja teistel sellega seotud eesmärkidel nii Euroopa Majanduspiirkonnas kui ka väljaspool selle piire tegutsevatele subjektidele edastada või kättesaadavaks muuta (nt Google Analytics teenust kasutades on niisuguseks subjektiks Ameerika Ühendriikides tegutsev äriühing). Tuletame meelde, et Euroopa Majanduspiirkonda mittekuuluvates riikides võidakse isikuandmetele kohaldada väiksemat kaitset kui EMP riikides, kuid me hindame hoolikalt tingimusi, mille alusel niisuguseid andmeid hiljem töödeldakse ja pärast eelnimetatud subjektidele edastamist säilitatakse.

Juhime Teie tähelepanu asjaolule, et iga kord, kui ettevõtte veebilehte külastate, võivad kolmandad isikud Teie külastuse jooksul genereeritavat erinevat infot (IP-aadress, küpsised, Teie veebilehitseja tehniline teave, muu veebilehitseja ja veebilehel surfamisega seotud info) koguda.

Mk Pärna OÜ/Järva Reisid kasutab ka kolmandate isikute poolt osutatavaid teenuseid (näiteks kolmandate isikute servereid, veebilehe disaini- ja haldusteenuseid, internetivoo, veebilehe külastuste analüüsi ja statistika teenuseid), mille nõuetekohaseks osutamiseks võib olla vajalik juurdepääsu võimaldamine internetilehe külastajate andmetele. Antud juhul tagame, et volitatud töötlejad konfidentsiaalsusnõudest ja nõuetekohase isikuandmete kaitse tagamise kohustusest kinni peavad.

5. ANDMESUBJEKTIDE ÕIGUSED

Oma isikuandmete osas on Teil järgmised õigused:

  • oma isikuandmete ja nende töötlemisega tutvuda;
  • nõuda valede, ebatäpsete või ebatäielike andmete parandamist, oma isikuandmed kustutada või nende töötlemist piirata, kui isikuandmeid töödeldakse õigusaktide nõudeid rikkudes või selleks on muu õiguslik alus;
  • nõuda oma isikuandmete ülekandmist teisele vastutavale töötlejale või nende esitamist mugaval kujul otse Teile (kohaldatakse neile isikuandmetele, mille olete esitanud ning mida töödeldakse automatiseeritult kas lepingu või nõusoleku alusel);
  • neil juhtudel, kui Teie isikuandmeid töödeldakse eraldi nõuoleku alusel, on Teil igal ajal õigus oma isikuandmete töötlemiseks antud nõusolek tühistada;
  • neil juhtudel, kui arvate, et Teie isikuandmeid töödeldakse ebaseaduslikult või et Teie isikuandmetega seotud õigusi rikutakse, on Teil õigus pöörduda riikliku andmekaitseinspektsiooni poole ja asjakohane kaebus esitada. Mk Pärna OÜ/Järva Reisid soovitab enne ametliku kaebuse esitamist probleemile sobiva lahenduse leidmiseks reisikorraldaja vastutavate isikutega ühendust võtta.

Eelnevalt loetletud õigusi saate teostada, kui võtate reisikorraldajaga MK Pärna OÜ/Järva Reisid ühendust ühel järgmistest viisidest: e-posti teel info@jarvareisid.ee

6. ISIKUANDMETE KAITSE JA NÕUSOLEK ISIKUANDMETE TÖÖTLEMISEKS

Tellimuse esitamisega annab isik OÜ-le Mk Pärna/Järva Reisid nõusoleku oma isikuandmete kogumiseks ja töötlemiseks kliendisuhte loomise, reisiteenuste müügiks, pakkumise- ja müügi osutamise, lepingute sõlmimise, täitmise, muutmise, lõpetamise eesmärgil. Klient nõustub, et isikuandmete edastamine kolmandatele isikutele sh. teenusepakkujale ja/või isikutele, kes on seotud temale reisiteenuse osutamisega. Klient on teadlik oma õigustest saada igal ajal infot enda kohta kogutud isikuandmete ja nende kasutamise eesmärgi kohta; infot, kellele on isikuandmeid edastatud; nõuda ebaõigete andmete parandamist; andmete töötlemise lõpetamist ja kustutamist. Mk Pärna OÜ/Järva Reisid hoiab talle teatavaks tehtud isikuandmeid rangelt konfidentsiaalsetena ning ei väljasta andmeid teistele isikutele, v.a. juhul kui seda on vaja kliendisuhte loomise, reisiteenuste müügiks pakkumise- ja müügi osutamise, lepingute sõlmimise, täitmise, muutmise, lõpetamise eesmärgil. Mk Pärna OÜ/Järva Reisid võib saata oma klientidele reklaampakkumisi teenuste osas või kliendi rahuolu küsitlusi teenuse kvaliteedi parandamise eesmärgil. Kliendil on igal ajal õigus keelduda eelnimetatud pakkumistest või küsitluste saatmisest teatades sellest Mk Pärna OÜ/Järva Reisidele kirjalikult e-posti teel info@jarvareisid.ee Kliendil on igal ajal õigus oma nõusolek tagasi võtta ja nõuda oma andmete kustutamist MK Pärna OÜ/Järva Reiside andmebaasist teatades sellest kirjalikult e-posti teel info@jarvareisid.ee

Pakettreisi teabeleht

Teile pakutavate reisiteenuste kogum on pakettreis direktiivi (EL) 2015/2302 tähenduses.

Seetõttu on Teil kõik õigused, mis reisijal on ELi õiguse järgi pakettreisi korral.

Ettevõtja MK Pärna OÜ/Järva Reisid vastutab täielikult pakettreisi, kui terviku teenuste nõuetekohase osutamise eest.

Lisateave direktiivi (EL) 2015/2302 kohaste peamiste õiguste kohta:

Pakettreisilepingu standardinfo teabeleht

Direktiivi (EL) 2015/2302 kohased peamised õigused
1) Reisija saab kogu olulise teabe pakettreisi kohta enne pakettreisilepingu sõlmimist.
2) Kõikide lepingus sisalduvate reisiteenuste nõuetekohase osutamise eest vastutab alati vähemalt üks ettevõtja.
3) Reisijale antakse hädaabitelefoninumber või kontaktpunkti (reisiesindaja) andmed, mille kaudu ta saab reisikorraldaja või -vahendajaga ühendust võtta.
4) Reisitasu saab tõsta üksnes siis, kui suurenevad konkreetsed kulud (näiteks kütusehind) ja kui see on sõnaselgelt lepingus sätestatud ja igal juhul mitte hiljem kui 20 päeva enne pakettreisi algust. Kui reisitasutõus ületab kaheksa protsenti pakettreisi maksumusest, võib reisija lepingust taganeda.  Kui reisikorraldaja jätab endale õiguse reisitasu tõsta, on reisijal õigus reisitasu alandamisele, kui asjaomased kulud vähenevad.
6) Reisija võib lepingust taganeda hüvitist maksmata ja kõik makstud summad tagasi saada, kui märkimisväärselt muudetakse pakettreisi olulist osa peale reisitasu. Kui enne pakettreisi algust tühistab pakettreisi eest vastutav ettevõtja pakettreisi, on reisijal õigus saada raha tagasi ja asjakohasel juhul hüvitist.
7) Reisija võib enne pakettreisi algust lepingust taganeda erandjuhul, näiteks juhul, kui sihtkohas esineb tõsiseid julgeolekuprobleeme, mis võivad pakettreisi mõjutada.
8) Lisaks sellele võib reisija igal ajal enne pakettreisi algust lepingust taganeda, makstes asjakohast ja põhjendatud hüvitist (tühistamistasud).
9) Kui pärast pakettreisi algust ei ole võimalik kokkulepitud viisil osutada olulist osa pakettreisi teenustest, tuleb lisatasuta pakkuda reisijale muid sobivaid teenuseid. Kui teenuseid ei osutata vastavalt lepingule ning mittevastavus mõjutab oluliselt pakettreisi teenuste osutamist ja reisikorraldaja ei ole mittevastavust heastanud, võib reisija pakettreisilepingu üles öelda hüvitist maksmata.
10) Reisijal on õigus reisitasu alandamisele ja/või kahju hüvitamisele, kui reisiteenuseid ei osutata või neid osutatakse mittenõuetekohaselt.
11) Reisikorraldaja peab andma abi, kui reisija satub raskustesse.
12) Kui reisikorraldaja või mõnede liikmesriikide puhul vahendaja ei suuda maksevõime tõttu lepingust tulenevaid kohustusi täita, makstakse makstud summad tagasi. Kui pärast pakettreisi algust ilmneb, et reisikorraldaja või asjakohasel juhul vahendaja ei suuda maksevõime tõttu lepingust tulenevaid kohustusi täita, ja pakettreis sisaldab reisijavedu, tagatakse ka reisija toimetamine lähtekohta või muusse kokkulepitud kohta.

 

Direktiiv (EL) 2015/2302, mis on üle võetud riigisisesesse õigusesse https://eurlex.europa.eu/legal-content/ET/TXT/HTML/?uri=CELEX:32015L2302&from=ET]